21.3.14

Sunnuntaina soi Kurkiauran koululla


Sunnuntaina klo 15 on ensimmäinen KyläKouluMuistoKonsertti.

Hienoja biisejä. Toivottavasti saamme ne toimimaan ja toivottavasti saamme yleisöä niitä kuulemaan. Jännittääkin aikalailla. En ole ikinä tehnyt vastaavaa. Ninan kanssa on ollut hauskaa treenata. Molemmilla on oma, tunnistettava tyylinsä tehdä biisejä ja se tekee konsertin sisällöstä raikkaan tuntuisen.

Taidemajakka hankkeen tiimoilta on kolme konserttia ja kuka tietää, josko tästä urkenisi enemmänkin keikkaa. Nämä laulut kertovat entisajan koululaisten elämästä ja maailmasta. Näitä voisi hyvinkin ajatella soittavansa niin tämän päivän koululaisille, kuin jo varttuneeseen ikään ehtineille entisille koululaisille.

Mutta on vielä on treenattava.

Tuossa hieman esimakua sanoituksista:


* * * * *
OPETTAJA HUUTAA -HUUTAA NIIN KUIN HYEENA, NAPPAA KIINNI NISKASTA JA SE ON MENOA
KENKIEN JOUKKOON, NAULAKON ALLE SURUTTA

MIETI SIELLÄ TEKOSIAS, MIETI MIKSET TAHDO TOTELLA
MIETI SIELLÄ TEKOSIAS, MIETI MIKSET NOUSSUT AJOISSA...
* * * * *
JO PIENENÄ TYTTÖNÄ, MÄ TIESIN ETTÄ, PERHEENÄITINÄ, MÄ OON ONNELLINEN
MUL ON MONTA LASTA, HYVÄ TALO HYVÄ MIES, JA AMMATTINA LASTENTARHANOPETTAJA
VAAN, KUINKA OLLAKAAN, OMIA POLKUJAAN, ELÄMÄ JOHDATTAA...

* * * * *

AAMUISIN SOI HARMOONI SIELLÄ SEISTIIN JA VEISATTIIN
AAMUNA KUUMANA AURINKO PAISTOI JA KAADUIN MÄ KANVEISIIN.

SILMISSÄ MULLA MUSTENI JA MUUTA MÄ MUISTANUT EN-
KUIN OPETTAJAN KASVOT JA HIUKSET SEN SE OLI NUTTURATUKKAINEN.

* *  * * *

KESÄ OLI KAUNEIMMILLAAN, SODAN PITI OLLA TAKANA
KUN ALOIN KOULUMATKOJANI YKSIN MINÄ KULKEA


* * * * *

Muun muassa tuollaisissa maisemissa siis liikutaan.
Tervetuloa kuulemaan, konsertteihin on vapaa pääsy.
Joku siellä varmaan myy kahviakin :)

T: Aaro

1 kommentti:

Marjut.vuotila@gmail.com kirjoitti...

aika mielenkiintoista! taitaa mennä jopa miun kouluaikoja vanhemppin aikoihin, ainakin osittain!